Carutan Pagi

1.
Berapa banyak kehilangan yang telah saya dapatkan?
Dari pertemuan ke pertemuan, kejadian demi kejadian;
Kenangan menulis kisah,
untuk saya baca kali ini.
Kamu,
masih menjadi pemeran utama;
sebagai penyesalan saya

2.
Ingatan untuk melupakan,
tak pernah terlaksanakan.
Adalah tak biasa;
mengabaikan kamu yang telah menjadi kebiasaan.
Kehadiran kamu yang tiada,
menjadi pengandaian tak berujung.

3.
Selamat apa saja,
teruntuk kamu cinta.
Saya telah menunaikan segala kewajiban;
memelihara anak-anak rindu yang kamu tinggalkan.
Percayalah,
kelak mereka akan menjelma doa-doa,
untuk membasuh dosa-dosa;
dendam saya pada kematian — kita!

Leave a Reply

